תהליך נכון של תכנון מוצר כולל תמיד מענה לשאלות החשובות –עוד לפני שמתחילים להתאים חומרים, שיטות ייצור ועיצוב של האב טיפוס. לכן התהליך חייב לכלול את שאלת מיליון הדולר: האם יש הצדקה כלכלית ביצור מוצר מסויים?

תכנון מוצר משלב הרעיון עד לפסי הייצור
תהליך תכנון נכון חוסך זמן רב שיקר לכולנו. מתודולוגיית העבודה כוללת שבעה שלבים שדרכם מתגבש רעיון הלקוח ממשהו ערטילאי למוצר שמופק בייצור המוני:
1.    הערכת דרישות ראשונית
ישיבת עבודה בה הלקוח מפרט את חזונו ומתאר את דרישות ומטרות המוצר.
מטרת הישיבה היא להבין היטב את הדרישות והמגבלות השונות.
שאלת מליון הדולר תקבל בנקודה זו מענה בצורה של הערכה ראשונית.
2.    סכימה ראשונית של קונספט אחד או יותר
עיצובים אפשריים שיכולים להתאים למוצר (או החלק) לפי הדרישות שהועלו על ידי הלקוח וסיכום החומרים הרלוונטיים לסכימה כללית מוסכמת.
3.    העברת הקונספט לעיצוב תעשייתי
העברת הסכימה לעיצוב על שולחן השרטוט – לתכנת התיב"ם.
4.    טיפול בהיבטי הנדסת המוצר
התאמת המידות, המבנה, הרכבה, ייצור, ודרישות נוספות.
5.    בניית אב טיפוס
בניית אב טיפוס מחומר מתאים
6.    סדרת ייצור מוגבלת לצרכי ניסיון
ייצור מוגבל ללמידת נקודות לשיפור לפני ייצור סדרתי ממושך
7.    ייצור המוני

תכנון מוצר מתחיל ברמה העיסקית
כדי להגיע מהר (ובזול) ככל האפשר מהרעיון הראשוני לרמת תכנון הנדסי יש לשקלל את צפי הכמות הנדרשת, להתאים את החומרים , להתחשב בתקינה שקשורה לתחום בו יתפקד המוצר, וחשוב מאוד לשים דגש על ההיבט הכלכלי. לדוגמא, תכנון מוצר שכל חלקיו מוטבעים בתבנית ייצור אחת להפחתת עלויות, לעומת חלוקת הייצור לתבניות קטנות הדורשות שלב נוסף של הרכבה לאחר הייצור.

מישהו שצבר ניסיון בשני צידי המתרס- המתכנן והיצרן, במשך עשרות שנים יכול לחסוך לך משאבים יקרים. לפעמים הניסיון בלבד הוא מה שמבדיל בין תכנון מוצר שמתאים לתקציב הלקוח ומטרותיו העסקיות לבין מוצר שנשאר ברמת האב טיפוס.